Resimler
Videolar
Haberler
Yazılar
Replik Düplik
Kuruluşlar
Benim Dünyam
Kayıt Ol
Oturum Aç
2012-2013 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Dkab İlhiyat Fakültesi İslam İbadet Esasları Cevap Anahtarı
Haber Ekle
633
633
4607
Yerel
Yorum Yaz
Yazdır
Tavsiye Et
Geri dön
12.6.2013
3 Yorum
2029
okuma
2012-2013 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI DKAB TEMEL DİNİ BİLGİLER VE İLHİYAT FAKÜLTESİ İSLAM İBADET ESASLARI DERSLERİ NOT YÜKSELTME SINAVI SORULARIDIR.
YARD. DOÇ. DR. ALİ DUMAN
1.İslam İbadet Esasları (DKAB’lar için Temel Dini Bilgiler) dersinin ilahiyat fakültelerinde okutulmasıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A. İslam İbadet Esasları (DKAB’lar için Temel Dini Bilgiler) dersinin öğretilmesinin sebebi, öğrencilerin doğru dini bilgiler elde etmeleri, hurafelerden arındırılmış bir biçimde yetiştirilmeleridir
B. İslam İbadet Esasları (DKAB’lar için Temel Dini Bilgiler) dersinin öğretilmesinin sebebi, ileri öğretmenlik, imamlık, vaizlik vs. şeklinde topluma hizmet edecek olan insanları ibadetler konusunda en iyi şekilde yetşitirmektir
C. İslam İbadet Esasları (DKAB’lar için Temel Dini Bilgiler) dersinin öğretilmesinin sebebi, gelecek nesillerimize İslam ve ibadetleri anlatmakla karşı karşıya kalacak adayların, karşılaştıkları meselelerde insanlara yol gösterici olabilmelerini sağlamaktır
D. İslam İbadet Esasları (DKAB’lar için Temel Dini Bilgiler) dersinin öğretilmesinin sebebi, dindar nesiller yetiştirmek, İslam’ı yeryüzüne hakim kılacak mücahitler yetiştirmektir
E. İslam İbadet Esasları (DKAB’lar için Temel Dini Bilgiler) dersinin öğretilmesinin sebebi, akademik olarak İslam dininin ve ibadetlerinin incelenmesi zorunluluğundandır
2. Abdestte ayakların yıkanmasının değil meshedilmesinin gerektiğini söyleyen mezhep ve delili hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?
A. Şafii mezhebi / ayette ayaklar, meshedilmesi emredilen başın ardından ona atıfla gelmektedir. Arapça’da atıf en yakınına yapıldığı için ayetten baş ve ayakların meshedilmesi gerektiği anlaşılır
B. Şia mezhebi / ayette ayaklar, meshedilmesi emredilen başın ardından ona atıfla gelmektedir. Arapça’da atıf en yakınına yapıldığı için ayetten baş ve ayakların meshedilmesi gerektiği anlaşılır
C. Şafii mezhebi / Resulullah abdest alırken çoğu zaman ayaklarını meshettiği için, abdestte ayakların meshedilmesi yeterlidir
D. Şia mezhebi / ilgili ayette açıkça ayakların meshedilmesi gerektiği söylenmektedir
E. Şia mezhebi / ayakların yıkanması hiçbir şekilde ayetten çıkarılamaz
3. Yapılmaması emredilen, yapana ceza yapmayana mükafat vaad edilen şeye ne denir?
A. Mekruh
B. Mübah
C. Nafile
D. Mendub
E. Haram
4. Mükelleflerin fiillerine bağlanan sonuçlara ne denir?
A. Ahkam
B. Farz
C. Ef’al-i Mükellefin
D. Helal
E. Avf Mertebesi
5. Mutlak temizliğin su ile yapılacağı hususunda delil olan ayet aşağıdakilerden hangisidir?
A. Bakara, 2 / 176
B. Maide, 5 / 6
C. Al-i İmran, 3 / 97
D. Bakara, 2 / 275
E. Maide, 5 / 44
6. Kadınlara dokununca abdestin bozulacağına dair İmam Şafii’nin içtihadının delili nedir?
A. Maide suresi 6. Ayette “?? ?????? ??????” “kadınlara dokunduğunuz zaman” buyurulmaktadır. Ayrıca sünette varid olan, Peygamberimiz abdest aldıktan sonra Hz. Aişe’nin “alnın kanamış ya Resulallah” diyerek alnındaki kanı silmesinin ardından tekrar abdest alması da bu konuda delildir
B. Maide suresi 6. Ayette geçen yer alan “? ?? ???? ???? ?? ??????” “Eğer cünüb iseniz iyice temizlenin” kısmı, kadınlara dokunulduğunda abdest alınması gerektiğine işaret etmektedir
C. Bakara suresi 222. Ayette “? ?? ??????? ??? ?????” “onlar temizleninceye yaklaşmayın” buyurulmaktadır ki, anlamı, kadınlar temizlenmedikleri sürece onlarla temas etmenin abdesti bozacağıdır
D. Maide suresi 6. Ayette “?? ?????? ??????” “kadınlara dokunduğunuz zaman” buyurulması, kadınlarla temasın haram olmasına delalet eder, abdest ise helal olan ve ferz olan bir ameli gerçekleştirmek için emredilmiştir. Dolayısıyla farz bir işi gerçekleştirirken haram bir yoldan gidilmesi dinen uygun değildir
E. Şafii’nin yaşadığı dönemde kadınlara toplumda çok fazla yer tanınmaya başlamıştı, ticarette, çarşıda pazarda insnalar daima kadınlarla birlikte olmak zorunda kalıyordu. Kadınlarla sosyal hayattaki bu birliktelik, abdestlerin akıldan çıkmasına yol açacağından dsolayı, Şafii içtihatla kadınlara dokunmakla abdest bozulacağına dair görüşünü ileri sürmüştür
7. “Güneşin batıya meyletmesidir”. Tanımı verilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A. Tulu
B. Gurbu
C. Duluk
D. Şuru
E. Şafak
8. Zuhr-ı Ahir namazının hükmü aşağıdakilerdan hangisidir? Neden?
A. Zuhr-ı Ahir’in hükmü farzdır. Çünkü Ebu Yusuf’a göre Cuma namazı eğer makbul olmazsa, onun yerine geçecek olan zuhr-ı ahiri kılmak farz olur
B. Zuhr-ı Ahir’in hükmü sünnettir. Çünkü Resulullah, Cuma namazının farzından sonra dört rek’at sünnet, 4 rek’at zuhr-ı ahir ve iki rek’at son sünnet namazı kılmıştır
C. Zuhr-i Ahir’in hükmü Hanefilere göre haramdır. Böyle bir namazı ne Allah emretmiş ne de Resulullah kılmıştır
D. Zuhr-ı Ahir Hanefilere mendup bir namazdır. Ebu Yusuf’un içtihadına göre bir beldede birden fazla mescid varsa ilk tekbir alınan mesciddekilerin namazı sahih, diğerleri değildir. Bu sebeple Cuma namazının makbul olmama ihtimalinden dolayı zuhr-ı ahir kılmak menduptur
E. Zuhr-ı ahir’in herhangi bir hükmü yoktur. Çünkü
9. Namazların kaza edilebilmesi için meşru olan sebep aşağıdakilerden hangisi değildir?
A. İkrah
B. Kasten terketme
C. Unutma
D. Uyuma
E. Hata
10. “Beş vakitten daha fazla namazı kazaya kalmamış kişilere denir”. Tanımı hangi kavrama aittir?
A. Gayrı Ehl-i tertib
B. Musalli
C. Ehl-i tertib
D. Mesbuk
E. Lahık
11. Ramazanda kasten orucunu bozan kişiyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A. Bütün mezheplere göre Ramazanda cinsel ilişki yoluyla kasten orucunu bozan kimseye hem kaza hem keffaret gerekir
B. Bütün mezheplere göre Ramazanda hangi şekilde olursa olsun orucunu kasten bozan kimseye hem kaza hem keffaret gerekir
C. Cumhura (Hanefilerin dışındaki mezhepler) göre Ramazanda yeme-içme yoluyla orucunu kasten bozan kimseye kaza gerekir, kefaret gerekmez
D. Hanefilere göre Ramazanda cinsel ilişki yoluyla orucunu kasten bozan kimseye hem kaza hem keffaret gerekir
E. Hanefilere göre Ramazanda yeme-içme yoluyla orucunu kasten bozan kimseye, hem kaza hem keffaret gerekir
12. Kadınların özel günlerinde oruçlarını kaza etmesiyle ilgili olarak, mezheplerin dayandığı delil aşağıdakilerden hangisidir?
A. Peygamberimizin “Kadının aklı ve dini eksiktir. Aklının eksikliği iki kadının şahitliği bir erkeğin şahitliğine denktir. Dinlerinin eksikliği ise bazı günlerde namaz kılar oruç tutarlar, bazı günlerde ise namaz ve orucu terk ederler” hadisi
B. Kadınların özel günlerinde namazı ve orucu terk etmeleri, ancak sayısı bilinemeyceğinden dolayı namazı kaza etmeyip, sayısı bilinebilen oruçlarını kaza etmelerini emreden hadis
C. Hayızlı kadınlaran uzak durmaya emreden Bakara suresi 222. Ayet
D. Abdest ayeti
E. Hz. Aişe’nin kendisine soru soran bir kadına söylediği: “Biz Hz. Peygamber zamanında, hayızlı olduğumz gönlerde namazlarımızı terk eder, oruçlarımızı ise kaza ederdik” sözü
13. Zekat-Riba ilişkisiyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A. İslam ekonomi doktrininde zekat, ribaya alternatiftir
B. Allah ribayı artırmaz fakat zekatı bereketlendirir
C. Riba, kazancı tek kişiye has kılarken, zekat sayesinde ekonomik canlılık sağlanır
D. Riba yoluyla yapılan işlemlerden elde edilen kar, zekat verilerek temizlenir
E. Zekat, üretimin artmasına vesile olurken, riba, tüketimi teşvik eder
14. Ziyaret tavafı ve Arafat vakfesinin haccın rüknü olduğu hususunda bütün mezhepler ittifak etmiştir. İmam Şafii bu ikisine ek olarak üçüncü bir rükün daha kabul eder. İmam Şafii’ye göre haccın üçüncü rüknü aşağıdakilerden hangisidir?
A. Safa ve Merve arasında sa’y etmek
B. İhrama girmek
C. Kurban kesmek
D. Şeytan taşlamak
E. Mezdelife vakfesi
15. Aşağıdakilerden hangisi zekat verilecek sınıflardan biri değildir?
A. Yolda kalmışlar
B. Allah yolundakiler
C. Yolcular
D. Kalpleri İslam’a ısındırılacak olanlar
E. Köleler
16. İhrama girdikten sonra yapılması yasak olan şeyler vardır. Bu yasaklar ihlal edildiği zaman ceza olarak kesilen kurbana ne denir?
A. Dem
B. Hedy
C. Akika
D. Udhiye
E. Nahr
17. Sığır ve deve gibi hayvanlar yedi kişiye kadar ortak kurban edilebilir. Bu tür hayvanları ortak kurban ederken en çok dikkat edilmesi gereken husus aşağıdakilerden hangisidir?
A. Hayvanın besili olması
B. Niyet
C. Hayvanın organlarının sağlam olması
D. Ortakların zengin olması
E. Kurbanın, yaşını doldurmuş olması
18. Günümüzde dilenceiye verilen paranın sadaka olarak değerlendirildiğini görüyoruz. Ama bu sadaka değildir. Dilenciye verilen paranın sadaka olarak kabul edilmemesinin sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A. Çünkü dilenciye verilen para çok azdır. Bu kadar az para ile sadaka verilemez
B. Sadaka ayrı bir ibadettir, dilenciye verilen para başkadır. Dilenci, isteyen demektir isteyene verilen para sadaka değil, gönüllü yardımdır. Bunun da dini bir yönü yoktur
C. İslam’da dilencilik yoktur. İslam’da asıl olan çalışmak, alın teriyle kazanmaktır
D. Dilenciler aslında ihtiyaç sahibi kimseler değildir. İhtiyaç sahibi omayan kimslere sadaka verilemez
E. Dilencilik, Allah vermesin çok kötü bir durumda, toplum dilencilere zaten bakmak zorundadır
19. Aşağıdakilerden hangisi zekat ile vergi arasındaki farklardan değildir?
A. Vergi oranlarınıa devlet belirler, zekat oranı ise sünnetle belirlenmiştir
B. Vergi oranları devletin uygun göreceği şekilde arttırılıp eksiltilebilir, zekat oranı ise sabittir, değişmez
C. Devlet vergi alırken kişinin geliri olup olmadığına bakmaz, zekatı ise ancak nisab miktarından fazla para veya malı olanlar verir
D. Vergi veren kişi, eğer çok vergi vermişse zekatını da eda etmiş kabul eidlir, ancak zekat veren kişi ne kadar zekat verirse versin vergi olarak sayılamaz
E. Vergi olarak devlete ödenen para, hizmet olarak kişiye geri döner, zekatta ise, verenin yararlanması haramdır
20. Aşağıdakilerden hangisi hacca gitmek için istitaat içerisinde değerlendirilemez?
A. Sağlıklı olmak
B. Zengin olmak
C. Diyanet hac kur’asında çıkmak
D. Kendisi hacdayken geriye bıraktıklarının nafakasını temin etmiş olmak
E. Kur’a’da çıkmak için para vermek
Cevap Anahtarı:
1. D 6. E 11. B 16. B
2. B 7. C 12. A 17. C
3. E 8. D 13. A 18. C
4. A 9. D 14. C 19. D
5. B 10. B 15. A 20. E
Beğen
Beğenme
Tavsiye et
Rapor et
Yazdır
2029
Yer
Yerel
Malatya
1
kişi beğendi
0
kişi beğenmedi
Etiket
---
Açıklama
Yorum yapabilmek için
Üye Olun
veya
Giriş
yapın
Ali Duman
|
11 yıl önce
burada 16. sorunun cevabı yanlış olarak B gösterilmiş, doğrusu A yani Dem şeklinde olacak. Buraya yanlış yazılmış
Ali Duman
|
11 yıl önce
Görüşnüşe göre bizim sınav sorularını 109 kişi okumuş. Bunun 50 tekrar olsa, 60 kişi, bunlar arasından kaçı sınava giren öğrencimiz merak ettim doğrusu
Ali Duman
|
11 yıl önce
sınava girmiş olan tüm öğrencilerime geçmiş olsun diyorum. Başarılı olanları tebrik ediyor, başarısız olanlara daha iyi çalışmalaarını tavsiye ediyorum.
Ali Duman
adlı kullanıcının
diğer haberleri
Tahran'da Sezai Karakoç Ve Hızır'la Kırk Saat
Eyyüp Azlal
1240 izleme
Müsiad Başkanı'ndan Osmanlı Geleneği Zimem
Myname isno
1421 izleme
Tahran'da Bir Demet Gül Sergisi
Eyyüp Azlal
1614 izleme
152 Yıldır Dinmeyen Acı Çerkes Sürgünü
Düzce Hayranları
1383 izleme
Amanda Cerny Evlenme Teklifi
Jock Amca
1305 izleme
Tarihi İshak Paşa Sarayı Ziyaretçilerle Dolup
Ağrı Portalı
1331 izleme
Manisa Lalesinin Genetiği Araştırılacak
Manisa Portalı
1668 izleme
Tahran Yunus Emre Enstitüsün'de Mesnevi Sohbe
Eyyüp Azlal
1363 izleme
2016 Yılı Fitre Miktarı Belirlendi
Dini Haberler
1463 izleme
Kahramanmaraşlı Şehit Özel Harekat Polisini 5
Kahraman Maraşlılar
1383 izleme
Tahran Halı Müzesine Ziyaret
Eyyüp Azlal
1478 izleme
Ev Hanımlarına Kredi Kartı İçin Şartlar Neler
Sevcan Çelik
1268 izleme
Türkiye'deydim Fotoğraf Sergisi
Eyyüp Azlal
1415 izleme
Av. Tokdemir, Beştepe’De
Eyyüp Azlal
2227 izleme
Osman Yumakoğulları Hakk'a Yürüdü
İbrahim Balcıoğlu
1661 izleme
Birşeyler yaz
Sadece Ben
Bağlantılarım
B.Bağlantıları
Herkes
Haberi Mootol duvarına paylaşmak için
üye ol
veya
giriş
yap
http://www.mootol.com/Haber633/2012-2013-ogretim-yili-bahar-yariyili-dkab-ilhiyat-fakultesi-islam-ibadet-esaslari-cevap-anahtari
Adınız :
Gidecek E-posta :
Gönder
Tanıdıklarını haberdar etmek için
üye ol
veya
giriş
yap
Adınız :
Rapor nedeni :
Rapor et
Haber içeriğini rapor etmek için
üye ol
veya
giriş
yap