Resimler
Videolar
Haberler
Yazılar
Replik Düplik
Kuruluşlar
Benim Dünyam
Kayıt Ol
Oturum Aç
Başını Örtenler
Yazı Yaz
735
4707
Dini Konular
Yorum Yaz
Yazdır
Tavsiye Et
18.5.2013
0 yorum
1487
okuma
Başını örtenler:
Eğer inanmadan örtünüyorsanız,
başörtüsünü çıkarınız.
Eğer siyasi simge olarak örtüyorsanız,
çıkarınız.
Eğer mahalle baskısı ile örtüyorsanız
çıkarınız.
Eğer babanızın baskısı ile örtüyorsanız,
çıkarınız.
Eğer kocanızın baskısı ile örtüyorsanız,
çıkarınız.
Eğer ağabeyinizin baskısı ile örtüyorsanız,
çıkarınız.
Eğer yaşadığınız ortamda prim yaptığı için
örtüyorsanız, başörtünüzü çıkarınız.
Eğer gelenek olduğu için örtüyorsanız,
çıkarınız.
Eğer sizi güzelleştirdiği için başınızı
örtüyorsanız, çıkarınız.
Eğer Allah için örtüyorsanız, sizi tebrik
ederiz.
Eğer inandığınız için örtüyorsanız, sizi tebrik
ederiz.
Eğer dini gereklilik için örtüyorsanız, sizi
tebrik ederiz devam ediniz. Ancak artık
özgür olmadığınızı unutmayın. Başörtüsü ile
sakız çiğneyerek dolaşamazsınız. Karşı
cinsle sarmaş dolaş olamazsınız. Artık
temsil ettiğiniz bazı değerlerin var
olduğunu unutmayınız.
Eğer inandığınız için örtünüyorsanız içini
doldurunuz. Dürüstlüğünüz, çalışkanlığınız,
hoşgörünüzle örnek olurken; ahlakî
anlayışınız, oturup kalkışınızda da daha
dikkatli olmalısınız.
Çünkü başörtüsü sizin için hem bir hak hem
bir değerdir.
Haktır; çünkü sonradan çıkarılmış bir
kavram değildir. 1400 yıllık bir geçmişi
vardır. O halde örtündüğünüz gibi yaşayın.
Yaşadığınız gibi örtünün.
Karşı çıkanlar:
Başörtüsüne size ölümü hatırlattığı için
karşıysanız, vazgeçiniz. Ölüm vardır ve
gerçektir.
Başörtüsüne din karşıtlığınız sebebiyle
muhalifseniz, vazgeçiniz. Dinin teselli etme
ve hayata anlam katma gücünü yok
edemezsiniz.
Başörtüsüne korktuğunuz için karşıysanız,
korkunuzu analiz ediniz.
Korkunuz dini bir veriden kaynaklanıyorsa,
o veriyi tartışınız.
Korkunuz dinin yanlış yorumlarından
kaynaklanıyorsa, doğru yorum bulmak ya
da oluşturmak için mücadele ediniz.
Korkunuz küçük kentler ve Anadolu’daki
mahalle baskısı ile insanlarla diyologa
giriniz. Birlikte yaşama bilincini oluşturmak
gibi bir misyon üstleniniz. Yasağı yasakla
gidermek çözüm olamaz.
Korkunuz İran gibi olmaktan
kaynaklanıyorsa, başörtüsüne karşı çıkmak
yerine radikalliğe karşı çıkınız.
Korkunuz Atatürkçülüğün tehlikede
olmasından kaynaklanıyorsa hangi Atatürk’ü
savunduğunuzu sorgulayınız.
Korkunuz Cumhuriyetin tehlikede
olmasından kaynaklanıyorsa “Tek Parti
Cumhuriyeti”ni mi, “Çok Partili
Cumhuriyeti” mi savunduğunuzu
sorgulayınız.
Korkunuzun sebebi özgürlüklerin
kaybolması ise, ise herkese özgür
yaşayacağı ortam sağlayacak çözümler
üretiniz.
Korkunuz laikliğin tehlikede olmasından
ileri geliyorsa, laiklikle din karşıtlığını
karıştırıp karıştırmadığınızı sorgulayınız.
Korkunuz sahip olduklarınızı yitirmekse,
elde ettiğiniz varlıklara “düşünceye karşı
düşünce” yöntemiyle mi mücadele
ediyorsunuz, bunu sorgulayınız.
Başörtülü birini gördüğünüzde size ‘dinsiz’
denildiğini hissediyorsanız, vazgeçiniz.
Çünkü bu sizin algınız olabilir. Niyet
okuyarak hükme varmak, insanı realite
körlüğüne götürür.
Başörtülü bir kadını gördüğünüzde, ‘dinde
böyle bir uygulama yok’ diye
düşünüyorsanız, bırakınız onu konunun
uzmanları söylesin. Bilimsel cahillik
yapmayınız.
Başörtüsünü ‘gericilik’ olarak
değerlendiriyorsanız, asıl gericiliğin
öğrenme hakkını engelleme olduğunu
görünüz. Gericilikle mücadele cehaletle
mücadeledir; dinle mücadele değildir.
Başörtülüleri ‘kendilerini kısıtlayan insanlar’
olarak görüyorsanız, inandığı değerler için
zevklerinden vazgeçenlere saygı duyunuz.
Başörtülüler size ‘Usame Bin Ladin’i
hatırlatıyorsa, zihin haritanızı değiştiriniz.
Radikal din anlayışının, İslam dininin ilk
doğuşunda üç halifeyi öldürdüğünü
unutmayınız.
Başörtüsünü görünce ‘dinî faşizm’den
korkuyorsanız, Hitler’den hareketle ‘bütün
Almanlar faşisttir’ deme adaletsizliğini
yapmayınız.
Başörtülüler, size ‘tehdit altında olduğunuz’
izlenimini veriyorlarsa, kendinize konuyu
kişiselleştirip kişiselleştirmediğinizi
sorunuz. Başörtülülerle konuşmayı
deneyiniz. Önyargıları, diyaloglar aydınlatır.
Bir insanın başının zorla kapatılmasından
yana iseniz, ceberutsunuz. İslam tarihinde
selefi, harici radikalizm yorumu bunu
öngörmüştür.
Bir insanın başını zorla açtırıyorsanız yine
ceberutsunuz. Bu durum, din karşıtlığını
dogma haline getirdiğinizin ispatıdır:
Kendinizle yüzleşiniz. Belki de ‘Modern
Tiran’lığı savunuyorsunuz.
Güç kullanarak kendi dogmalarınızı kabul
ettirmek istiyorsanız, siz Ortaçağ’a aitsiniz.
Dinî görünümlü ya da modern görünümlü
olmanız fark etmez.
Siyasî talebi olmayan bir genç kızın
inançlarının gereğine göre yaşamasına karşı
çıkıyorsanız, laikliğe de karşı çıkıyorsunuz
demektir.
Siyasî talebi olmayan bir ailelerin
çocuklarına dinin öngördüğü ahlakî normları
öğretmeyi, din dersi vermelerini laikliğe
aykırı görüyorsanız; bu davranış bilimsel,
çağdaş, ilerleme ve aydınlanmaya uygun
değildir. Alternatif üretiniz.
Siyasî talebi olmayan ama dinini yaşamak
isteyen doktora, mühendise, subaya
karışmayınız. Aydınlanmanın Descartes
döneminde takılıp kalmışsınız demektir.
Allah’a hesap verme duygusu yaşayan bir
subay ya da doktor ülke için şanstır.
Siyasî talebi olmayan ama dinin teselli
gücünü, yaşama anlam katma özelliğini ve
ölümden sonraki hayatı öngörme fikrini
bilimle birleştirenlere karşıysanız, bilimsel
gelişmeye ve düşüncenin ilerlemesine de
karşısınız demektir.
Başörtüsüne ‘bazı siyasîler sahip çıkıyor’
diye karşıysanız, demokratlığınızı
sorgulayınız.
‘Başörtüsü istismar ediliyor’ diye düşünerek
muhalefet ediyorsanız, istismar edenle
etmeyeni anlamanın en iyi yolunu
deneyiniz.
Bu konuyu istismar edeni etmeyenden,
önyargılı olanı olmayandan ayıran
laboratuar, sosyal alanlardır.
Üniversitelerde serbest bırakın. Üç, beş
sene gözlemleyin. Eğer kamu düzeni
bozulursa ve başı açıkların hakları
ellerinden alınırsa, aptallık yapmayın;
mücadelenizi verin.
Eğer askerseniz ve sezgileriniz, Türkiye’nin
geleceğini tehdit edecek bir tehlikeyi haber
veriyorsa; üniversiteler sizin için birer
sosyal psikoloji laboratuarı olacak. Böylece
siz de deneyecek ve göreceksiniz: Kamu
düzeni, provokasyonlara rağmen bozuluyor
mu bozulmuyor mu?
İnsan davranışlarının dilini, yalan söylenip
söylenmediğini, niyetleri anlamayı ve
korkuları yenmeyi gösterecek en iyi yol,
deneme sınamadır.
Deneme-sınama yöntemi her zaman
risklidir, ancak radikalliği önlemek için bu
riski göze almak gerekir.
Adalet, cesaret istediği gibi doğruları
bulmakta, risk almayı gerektirir.
Özgürlük ve barış tarihte hiç kolay elde
edilmemiştir.
Bazıları başının dışını örtüyor, bazıları içini
örtüyor. Bunun için sosyal psikoloji
laboratuarı en etkili bilimsel deney ve
gözlem yeridir.
Türkiye kendi modernizmini geliştirmek
dünyaya model olma şansını yakalayabilir.
Bu konuda da rehberimiz akıl ve bilim
olmalıdır.
Bilim inancı taklit etmez ama tehdit de
etmez. İnceler, rapor eder ve tarih
sahnesine sunar. Özellikle üniversiteler
hiçbir fikre kapısını kapamazlar. Analiz
ederler, yorumlarlar. Evrensel yaklaşım bu
olmalıdır.
İnanç bilimsel kategoridir. Üniversitelerin
sosyal psikolojik laboratuvar olması fırsatını
kaçırmayalım. Türkiyemiz bu sınavı dünyaya
örnek olacak şekilde aşması dileğiyle…
Prof. Dr. Nevzat TARHAN
Beğen
Beğenme
Tavsiye et
Rapor et
Yazdır
1487
Yer
Dini Konular
18.5.2013
1
kişi beğendi
0
kişi beğenmedi
Etiket
---
Kaynak
http://www.kadincakararinca.com/yazarlar/bu-yaziyi-hem-basortululer-hem-aciklar-okusun/
Yorum yapabilmek için
Üye Olun
veya
Giriş
yapın
Fatih Akduman
adlı kullanıcının
diğer yazıları
İslam Hukuku Ve Güncel Konular
İslam Hukuku
1546 okuma
Kandiller Ne Zaman Kutlanmaya Başladı?
İslam Hukuku
1826 okuma
Mevlid Kandili İlk Defa Ne Zaman Kutlandı?
İslam Hukuku
2249 okuma
Kandil Gecelerinin Tarihi Serüveni
İslam Hukuku
2005 okuma
Kiz Tavlamaca Erkek Yakalamaca Oyunlarina Dai
Myname isno
1387 okuma
İslam’Da Modern Eğilimler
Ali Duman
2700 okuma
Ârif Olmayanlar Anlasın Diye!
Faruk Korkmaz
2461 okuma
Yahudi Ve Mason Zihniyetli İlahiyat Hocaları
Ali Duman
1370 okuma
15 Mayıs İzmir'in Yunanlılar Tarafından İşgal
Ali Duman
1278 okuma
27 Aralık Ölüm Yıldöneminde “Mehmet Akif” Pa
Ali Duman
2314 okuma
Başını Örtenler
Fatih Akduman
1487 okuma
İslam’In Genel İlke Ve Esasları
Ali Duman
2796 okuma
İslam Hukukunun (Fıkh) Tanımı
Ali Duman
1333 okuma
İslam Hukuku (Fıkh) Mezhepleri
Ali Duman
1278 okuma
Şi’A ve Ehl-İ Sünnet Fıkhında Mut’a Kitabı Üz
Ali Duman
1447 okuma
Birşeyler yaz
Sadece Ben
Bağlantılarım
B.Bağlantıları
Herkes
Yazıyı Mootol duvarına paylaşmak için
üye ol
veya
giriş
yap
http://www.mootol.com/Yazi735/basini-ortenler
Adınız :
Gidecek E-posta :
Gönder
Tanıdıklarını haberdar etmek için
üye ol
veya
giriş
yap
Adınız :
Rapor nedeni :
Rapor et
Yazı içeriğini rapor etmek için
üye ol
veya
giriş
yap